انتخاب کلاس در دانجنز اند دراگنز – چه کلاسی رو برای کاراکترم انتخاب کنم؟

قراره توی این مطلب از مجله دی اند دی بهتون توضیح بدیم هر کلاس چیه و چه قابلیتی داره. اینطوری راحت تر کاراکتر می‌سازید.

انتخاب کلاس در دانجنز اند دراگنز – چه کلاسی رو برای کاراکترم انتخاب کنم؟

اگه حوصله خوندن متن رو ندارید؛ فیلتر شکنتون رو روشن کنید و روی گزینه زیر کلیک کنید تا خیلی راحت ویدیوی معرفی کلاس در دی اند دی رو ببینید.


اگه فیلترشکن‌تون کار نمیکنه یا ترجیح میدید محتوای نوشتاری بخونید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشیید.

برای ساخت کاراکتر در دانجنز اند درگنز گزینه‌های زیادی وجود داره و ممکنه برای بازیکن های تازه کار انتخاب نژاد و کلاسی که می‌خوان بازی کنن یکم سخت باشه. به خصوص کلاس که انتخابش می‌تونه یه ذره طاقت فرسا باشه.

اگه به دنبال یک شروع آسون برای انتخاب کلاس هستید قراره توی این مطلب از مجله دی اند دی بهتون توضیح بدیم هر کلاس چیه و چه قابلیتی داره. اینطوری راحت تر میتونین انتخاب کنین کدومشون رو برای اولین باری که میخوای بازی کنین، بردارید.

قبل ازین که این مطلب رو شروع کنید خوبه رشته مطالب زیر رو یه نگاه بندازید و هر کدوم رو که دیدی نسبت بهش ندارید بخونید:

 

چه اولین باریه که بازی می‌کنین چه ۱۰۰ امین بار؛ تو کتاب PHB  دوازده کلاس مختلف اومده که می‌تونیم کلاس ها رو به چهار دسته اساسی تقسیم کنیم که البته این دسته بندی ها توی کتاب وجود نداره و صرفا برای فهم بهتر بازیکن های جدید این کار رو انجام می‌دیم. این چهار گروه عبارتند از

  • کلاس های افنسیو/ تهاجمی
  • کلاس های ساپورت/ پشتیبانی‌کننده
  • اسپل کستر ها/جادوگر ها
  • یوتیلیتی

البته که به نظر ما یک گروه بازی خیلی باحال به حداقل یک کلاس از هر کدوم از این ۴ دسته نیاز داره.

شمام اگر تو دسته بندیتون این راه رو رفتید و همین کار رو کردید خوشحال می‌شیم که نتیجه رو با ما در میان بذارید.

کلاس های افنسیو یا تهاجمی

معمولاً در جنگ ها خیلی خوب عمل می‌کنن و ضربات و خسارت های زیادی میزنن و معمولاً از جادو استفاده نمی‌کند. حداقل تو لول یک جادویی در کار نیست. اگه بازیکن تازه وارد هستید این دسته کلاس ها برای بازی کردن آسون‌اند.

بازی کردن این کلاس ها خیلی سادست و باعث میشه سریعاً با بازی همراه بشید بدون این که مجبور باشید زیاد فکر کنید و اگر یک تجربه ساده از بازی دانجنز اند درگونز رو برای اولین بار می‌خواید امتحان کنید به شدت توصیه میشه که از این نوع کلاس ها استفاده کنید چون تنها کاری که باید انجام بدید اینه که برید چند نفر رو بکشید و خودتون نمیرید. البته که هرکدوم ازین کلاسا با کمی تفاوت بازی میشن.

how-to-choose-class-in-DnD-offensive-classes

کلاس بربر - Barbarian

این کلاس تماماً درباره ضربه زدن، خورد کردن، شکستن و البته لذت بردن از این کار هست. یه سلاح سنگین برمی‌داری یه عالمه امتیاز می‌ریزی توی قابلیت استقامتت و مثل بلدوزر همه دشمنا رو له میکنی. برای محاسبه جونتون شما یه تاس ۱۲ وجهی دارید و این به معنی اینه که شما میتونین ضربه های بیشتری رو تحمل کنین. اصلا احتیاجیم نیست که زره بپوشین استقامت شما به عنوان یک امتیاز مثبت کارشو می‌کنه. اگر در حالت ریج کردن هستید و خون جلوی چشمتونو گرفته، حمله کردن در این حالت باعث میشه ضربه کمتری بخورید.  پس در نتیجه تنها با یک غول عصبانی جهش یافته بودن و کشتن هرچی سر راهتونه، می‌تونید از تیمتون محافظت کنید.

کلاس جنگجو - Fighter

جنگجو ها معمولاً بیشتر از تکنیک استفاده می‌کنند و به قدرتمندی بربر ها نیستند اما معمولاً توی هر روش جنگی خوب عمل می‌کنند. میتونن از تیرکمون، یک یا دو سلاح همزمان استفاده کنند. البته میتونن همزمان از یک سلاح و یک سپر هم استفاده کنن.

جنگجو ها بشدت مهارت دارند و معمولاً همه نوع جنگیدنی بلدن. پس اگر به دنبال شخصیتی جنگجو به معنای واقعی کلمه هستید این کلاس مناسب شماست. برای بازی کردن خیلی آسونن و در ادامه بازی، قابلیت تطبیق پذیری زیادی دارن.

کلاس مانک - Monk

مانک ها معمولاً تنها کاری که می‌کنن اینه که روی توانایی های خودشون تمرکز کنن. از نظر ما مانک آسون ترین کلاسی توی بازیه که می‌تونید استفاده کنید. تنها کاری که مانک باید انجام بده اینه که بره و به یه چیزی مشت بزنه و این تنها چیزیه که باید نگرانش باشین. شما با استفاده از Ki ها، توانایی های جالبی به دست میارید؛ مانند میخکوب کردن مردم یا زمین زدنشون. Ki ها مثل کوپن هایی می‌مونن که واسه افزایش قدرت خرجشون میکنی.

خلاصه بگیم تنها کاری که به عنوان مانک باید بکنین اینه که بدون نگران بودن درباره تجهیزات سلاح ها و یا زره ها، برید و مشت بزنین.  فقط شماییدو مشت های قوی و قدرت های خارق العاده تون.

کلاس روگ - Rogue

روگ ها مخفیانه و یواشکی تو سایه ها منتظر می‌شینن تا در زمان مناسب، آروم و بی صدا هدفشون رو سر به نیست کنن. روگ ها معمولاً احتیاج ندارند وارد قضایا بشن. اونا بیشتر برای دزدی کردن تلاش میکنن و در پشت صحنه قایم میشن تا وقتی کسی بهشون نگاه نمی‌کنه ضربه شونو بزنن. به عنوان یک روگ تمام کاری که باید بکنید اینه که از حمله های یواشکی خودتون سود ببرید. این کلاس در واقع شیادان و حقه بازان دنیای دی اند دی ان. پس اگه به دنبال این سبک بازی هستید  کلاس روگ بسیار مناسب شماست.

مثل مانک ها، روگ ها هم کلاس آسونی برای بازی کردنن. کلاس های افنسیو اجازه می دن که یک بازی ساده، در نهایت به شکل یک کاراکتر جذاب نمود کنه. اگر دلتون می‌خواد جادو کنید ولی تو این بازی نوب هستید نگران نباشید. تمامی این کلاس ها در ادامه به جایی می رسند که می تونن از جادو و طلسم ها هم استفاده کنن. اگه به دنبال یه کارکتر، ترکیبی از جادوگری و شمشیرزنی می‌گردید که شبیه کارکتر های Skyrim باشه؛ یه فایتر Eldridge Knight خیلی میتونه جالب باشه. هم میتونید fireballs کست کنید هم می‌تونید بزنید دهن ملت رو سرویس کنید و یه عالمه خسارت بزنید.

کلاس های ساپورت یا پشتیبان

این کلاس ها می تونن با توانایی های خارق العادشون همه رو زنده نگه دارند. اگه به دنبال کمک کردن به تیم خودتونید و نمی‌خواید در این راه یک عالمه خرابی به بار بیارید این کلاس مناسب شماست.

هر یک از این کلاس ها بسته به توانایی ها و جادو های مخصوص خودشون، مانند تاثیرگذاری روی یک جمع یا یک نفر و شفابخشی، روش متفاوتی برای شفا دادن یا اجرای طلسم cure wounds دارن. بیشتر اسپل ها برای کلاس های آفنسیو درست شدن تا یکم راحت تر فعل کشتن رو انجام بدن. توی این کلاس ها چه در حال زمین‌گیر کردن یک دشمن هستید، چه کار ضربه زدن رو برای دوستاتون آسون‌تر می‌کنید، چه یکیو فلج کردین و یا کوبیدینش به دیوار، در حقیقت آسیب زیادی به دشمن وارد نمی‌کنید. صرفا به عنوان یک کلاس پشتیبان  به بقیه گروه کمک می‌کینید که آدم بده رو بکشن یا از کار بندازنش!

اگه از همون اول قصدتون این نباشه که یه شخصیت صلح طلب بازی کنید بهتره اینو برندارید چون با پیش رفتن تو بازی نمی‌تونید به یه کارکتر تهاجمی تبدیل بشید و در نهایت بیشتر درحال جمع کردن خرابی های دوستاتونید تا گلوله آتشین شلیک کردن.

how-to-choose-class-in-DnD-sopport-classes

کلاس کلریک - Cleric

پیامبران سوگند خورده خدایان. بازی کردنشون روش های زیادی داره. دامین های مختلفی برای انتخاب کردن دارن. از محافظ بودن گرفته تا شفا دهندگی. از تقویت کنندگی ضربات گرفته تا آگاه و با بصیرت بودن. این گزینه ها کلریکتون و و روشی که انتخاب می‌کنن تا معجزاتشون رو به دنیا ارائه بدن، خیلی قابل تنظیم و شخصی سازی می‌کنه. ولی یکم بازی کردنشون سخته و میتونن یکم دلهره آور باشن.

وقتی دفعه اول کتاب PHB رو باز میکنی میری سراغ کلریک ها صفحه اولو میبینی و با خودت میگی «هی این چه ایده ی خوبیه!» و بعد که یکم بیشتر میخونی اینجوری ای که «اوه من نمیدونم دارم چه غلطی میکنم!». این کلاس میتونه برای تازه کارا گیج کننده باشه.

تنها یک کلریک تو گروه بازی داشتن میتونه همه چیو عوض کنه. همچنین اسپل هایی که دارن یکم سنگینه و باعث میشه بازی کردشون مشکل باشه. خوندن و استفاده اون همه اسپل میتونه گاها سخت باشه ولی اگه آماده این چلنج هستید برید برش دارید؛ چون خیلی کلاس مفید و به درد بخوری تو بازی دانجنز و درگنز هست.

کلاس دروید - Druid

این که این کلاس تو این دسته قرار بگیره تصمیم سختیه چون شاید تو گروه اسپل کستر جاش بهتر باشه. اگرچه بیشتر اسپل های دروید ها از نوع تاثیرگذاری روی یک جمع و درمانگریه یا حداقل همش در حال کمک به  گروهش و حمایت کردنشون با گود بری هست! پس این یعنی یه عالمه اسپل های پشتیبانی کننده. در نتیجه به نظرمون تو این گروه جای مناسب تری دارن.

دروید ها برای کنترل صحنه جنگ با طبیعت اطرافشون در ارتباطن. دروید ها یه توانایی فوق العاده به اسم wild shape دارن که باعث میشه بتونن به شکل یه حیوون در بیان و این خیلی خفنه چون وقتی به حیون تبدیل میشی یه عالمه  Hit Point یا جون داری که وقتی اون Hit Point تموم میشه دوباره به شکل قبلیت با همه‌ی Hit Point خودت در میای و اینطوری یه عالمه جون خواهی داشت. یه جورایی دورید تو این دنیا مثل گربه 7 تا جون داره.

پس اگه یه دروید و یه بربر رو بردارید و کنار هم بذارید هیچوقت نمی‌میرید! ولی مثل کلریک ها، دروید ها هم اسپل های زیاد و سنگینی دارن ولی خب یکم آسون‌تر از کلریک هان. برعکس کلریک ها که یه عالمه اسپل دارن، کلاس دروید اسپل های کوچولو موچولو و مفید داره که می‌تونید ازشون استفاده کنید.

هنوزم به نظرمون اگه تازه کارید با کلاس های افنسیو شروع کنید مگه این که خیلی دلتون چلنج بخواد و دوست داشته باشید تو بازی دی اند دی کند و کاو کنید. در این صورت دروید گزینه مناسبیه.

کلاس پالادین - Paladin

پالادین ها پیمان وفاداری بستگان در بازی دی اند دی اند. این کلاس درباره ی خدمت به خدای خود به هر شکل ممکنه، بازی کردن پالادین ها سخت نیست. چیزی که سخته نقش آفرینیشون هست. رول پلی کردن پالادین برای تازه کارا میتونه مشکل باشه چون معمولا نوب ها دوست دارن بیشتر دنبال ماجراها و مقابله کردنا و ایده های جدید و کارایی که تو دی اند دی میتونن انجام بدن، بگردن و پالادین میتونه تو این زمینه محدودشون کنه. گرچه خیلی ام به درد بخورن. می‌تونن مثل تانک باشن و خوردوخاکشیر کنن؛ می‌تونن به بقیه قدرت بدن؛ خودشون می‌تونن یه طلسم روی سلاح هاشون اجرا کنن که توانایی نابود کنندگی‌شون رو بیشتر کنه؛ می‌تونن درمانگری هم بکنن؛ مثلا یه طلسم دارن به اسم lay on hands که درواقع با یه عالمه جونی که خودشون دارن، می‌تونن بقیه رو درمان کنن.

پالادین ها اگه درست بازی بشن می‌تونن خیلی قدرتمند باشن. بازی کردنشون زیاد سخت نیست. بیشتر مثل یه کلریکی میمونن که میتونن بجنگن و یه عالمه اسپل دارن. ولی همونطور که گفتیم نقش آفرینیشون برای تازه واردا می‌تونه سخت باشه مخصوصا که مجبورید پای پیمانی که با خداتون بستید بمونید. اگرم راجب خداهای دی اند دی نمی‌دونید باید برید سرچ کنید یا صبر کنید تا ما خودمون براتون بگیم.

کلاس بارد - Bard

بارد ها آسون ترین کلاس ساپورت یا پشتیبان تو بازی دانجنز اند درگونز اند. شما برای روحیه دادن به همرزم هاتون موسیقی می‎نوازید حین استراحت های کوتاه اونا رو درمان می‌کنید و می‌تونید اسپل هایی اجرا کنید که محدوده اثرشون خیلی زیاده و یه عالمه تارگت رو در آن واحد میزنه. این خیلی عالیه چون مثلا گروه تون داره با شمشیر و تبر و یه عالمه اسپل که از دستا یا چوب های جادوشون بیرون میاد با دشمن میجنگن و شما اون عقب با گیتارتون دارید آواز می‌خونید و یه عالمه آدم همینجوری منفجر میشن از هم میپاشن.

بازی کردن بارد ها میتونه خیلی سرخوشانه و باحال باشه و اتفاقا آسونم هستن. فقط لازمه یه تعداد مشخص از اسپل هایی که دارید و یه سری توانایی که باید مدیریت کنید رو بردارید. اونا تو هرچی بهترین بودن، واقعا کارشون درسته. میتونن بجنگن، طلسم اجرا کنن، درمان کنن و یه توانایی دارن به اسم jack-of-all-trades که رو همه قابلیت هاشون بهشون یه بونس میده.

اگه میخواید یه کلاس پشتیبان بازی کنید و یه جورایی جدیدید و واقعا نمیخواید یه فایتر بازی کنید، بارد رو امتحان کنید. قراره بهتون خوش بگذره 😊

کلاس های اسپل کستر

این کلاس ها نسبت به کلاس های قبل یکم دقیق‌تر طراحی شدند و بازی کردن با اون ها یکم سخت تره.

بهرحال همون طور که قبل تر هم گفتیم؛ اگه اشتیاق اینو دارید که همه چی رو یاد بگیرید و درباره همه چی این بازی بدونید مهمان کست یور ویش باشید و کتاب  PHBرو ببینید.

اگه هم همچین شخصیتی هستید که با خودتون می‌گید «اوه نه من واقعا دوست ندارم کل این کتاب رو بخونم☹»  بهتون پیشنهاد نمی‌کنیم که این دسته از کلاس های اسپل کستر رو انتخاب کنید. در هرصورت خوبه بدونید این نوع از کلاس ها مفید هستند و انواع توانایی های مرتبط با جادو رو دارند و توی روند بازی می‌تونن خیلی تاثیر گذار باشن. وجود کاراکتر هایی با این کلاس‌ها در بازی هست که باعث میشه گروه های ماجراجویی در پی تلاش هاشون موفق بشن، با این حال spell caster رو مشیه دقیقاً با نوع تجربه Dungeons و Dragons که می‌خواید بازی کنید، تنظیم کنید.

اگه به کمپینی دعوتید که تا حدود 10 دقیقه دیگه شروع میشه، یه روگ یا بربر رو انتخاب کنید چون ساختن یک کاراکتر اسپل کستر کمی زمان می بره.

how-to-choose-class-in-DnD-spellcaster-classes

کلاس سورسرر - Sorcerer

سورسرر ها توانایی هایی دارند که به طلسم های اون ها قدرت می بخشه و اون ها رو قوی‌تر می‌کنه. به عنوان یک سورسرر در طول بازی توانایی هایی دریافت می‌کنین که می‌تونند طلسم های شما رو ارتقا بدن. شما می تونین یه خط خونی هولناک رو انتخاب کنین که بهتون امکان میده مقیاس های خودتون رو برای بالابردن آرمر کلاستون افزایش بدید تا کاراکترتون به عنوان یه سورسرر بیشتر آماده نبرد باشه. حتی توی این کلاس شما می‌تونید از جادو های سرگرم کننده و وحشی غیر قابل پیشبینی استفاده کنید؛ به این صورت که برای هر بار اجرای طلسم یک d20  می‌ریزید و اگه اتفاقی توی این حالت بیوفته، یه جدول در بخش کلاس سورسرر Player’s Handbook وجود داره که همه چیزهای دیوونه کننده‌ای که ممکنه اتفاق بیفته رو نشون میده.

کلاس ویزارد - Wizard

ویزارد ها با دانش فنی تری نسبت به بقیه کلاس های جادوگری طرف هستند. این کلاس بر روی یک نوع جادو تمرکز می کنه؛ اون ها می‌تونند نکرومنسر باشند تا توانایی زنده کردن مردگان رو داشته باشن البته این زنده کردن می‌تونه دلایل خوب هم داشته باشه.

 شما باید توی این کلاس یک نوع جادو رو انتخاب کنید که دوستش دارید و همه جادو هایی رو که می‌تونید از اون ها بسازید رو هم همچنان دریافت می‌کنید و می‌تونید ازشون استفاده کنین. بنابراین اگه یک نوع جادو رو انتخاب کردید نترسید. این به این معنی نیست که به اون نوع جادو صرفا محدود هستید، شما هنوز هم می‌تونید همه جادو ها رو کست کنید، فقط برای تمرکز باید یک نقطه رو که واقعاً می‌خواید به اون برید، انتخاب کنید.

کلاس وارلاک - Warlock

درک وارلاک ها برای بعضی ها کمی سخته، پس ما یکمی ساده توضیحش می‌دیم. به عنوان وارلاک مثل کلریک ها شما حامیانی دارید که از اون پیروی می‌کنین و به اون پاسخ میدید. پس وارلاک ها از حامیان خودشون که موجوداتی قوی غیر خدا هستند، قدرت می‌گیرند، در حالی که کلریک ها توسط خدایانشان معجزه می‌کنند.

وارلاک ها بیشتر تحت تأثیر قدرت و نقطه مقابل کلریک ها هستند. شما به عنوان وارلاک تعداد بسیار محدودی از جادوها رو دریافت می‌کنید اما استعداد های تاریکی رو کاوش می‌کنید. شما فراخوان هایی رو باز می کنین که مثل فیچر برای Warlock شما عمل می‌کنن. این فیچر ها می تونن برای کاراکترتون قابل تنظیم باشن.

 شما با استفاده از اسپل Eldritch Blast می‌تونین یک تک تیرانداز یا یک همه چی دون باشید که می‌تونه هر زبانی رو بخونه. به عنوان به وارلاک می‌تونید همراه داشته باشید یا می‌تونید اسلحه ها رو در دست خود احضار کنید. وارلاک ها طلسم های زیادی کست نمی‌کنند، اما از حامیشون توانایی های زیادی مانند طلسم می‌گیرن که اون ها رو از نظر جادویی بسیار منحصر به فرد و متفاوت می‌کنه. کلاس بازی کردن اونا بسیار آسونه و بازی کردن با اون هم سادست. به نظر می رسه درک مفهوم وارلاک یکم دشوار باشه، اما کتاب به خوبی اونا رو توضیح داده. در هر صورت اگه مایل به خوندن کتابید، وارلاک ها توانایی های جالب زیادی دارن.

کلاس های Utility

قبل هرچیزی باید بگیم ما دو تا کلاس آرتیفیسر و رنجر رو جزء کلاس های یوتیلیتی تقسیم بندی کردیم چون واقعاً در هیچ کلاس دیگه‌ای جایی برای اون ها نداشتیم.

رنجرها می تونند طلسم کنند، شفا بدن و البته می‌تونند مبارزان خوبی باشند. آرتیفیسر ها هم می‌تونند همین کارها رو انجام بدن. پس این دو کلاس می‌تونن واقعاً به گروهتون کمک کنند.

how-to-choose-class-in-DnD-utility-classes

کلاس آرتیفیسر - Artificer

آرتیفیسر ها  دانشمند و کیمیاگرانی هستند که می‌تونند از معجون‌ها و دم‌نوش‌ها یا از توپ دست‌ساز برای شلیک به دشمنان از راه دور استفاده کنند. درست شنیدید! شما می‌تونید در D&D یک تفنگ داشته باشید. شما همچنین توانایی ایجاد ماشینی رو به دست میارید که همراه شماست و در جنگ به شما کمک می‌کنه، پس هم می‌تونید یک تفنگ داشته باشید که شما رو دنبال می‌کنه هم یه ربات. به عنوان یه آرتیفیسر می‌تونید وسایل جادویی خلق کنید و اون ها رو با خودتون داشته باشید و از جادوش استفاده کنید. در کل آرتیفیسر کلاسی هست که قابلیت شخصی سازی زیاد داره و ممکنه ساختش خیلی راحت نباشه.

کلاس رنجر - Ranger

رنجرها بچه‌ی دروید و فایتر هستند، اون ها تخصص استفاده از سلاح‌ها رو دارند، اما می تونند مثل دروید‍ ها برای حمایت شدن با طبیعت ارتباط برقرار کنند، رنجرها همچنین می‌تونند توانایی های سرگرم کننده و روش های مختلفی برای شخصی سازی داشته باشند.

 

خب تو این مطلب از مجله دی اند دی خیلی خلاصه تقسیم بندی هایی رو برای کلاس ها بهتون معرفی کردیم که به شما کمک کنه راحت‌تر کارکتر های خودتون رو بسازید. اگه سوالی داشتید می تونید بیاید دیسکورد ازمون بپرسید.


کجای راه قرار داریم؟

دنبال کردن مسیر زیر به این که خیلی بهتر بتونی D&D رو متوجه بشی کمک می‌کنه

مطلب اول

دانجنز اند دراگونز یا D&D چیه؟

در این مطلب از مجله دی اند دی قصد داریم بازی دانجنز اند دراگونز(dungoens and dragons) یا اژدهایان و سیاهچال ها رو معرفی کنیم.

مطلب دوم

برای بازی دانجنز اند دراگونز به چه چیز هایی نیاز داریم؟

در این مطلب از مجله دی اند دی قراره خیلی کوتاه بگیم برای شروع بازی دی اند دی(D&D) به چه چیزایی نیاز دارید.

مطلب سوم

کتاب های مرجع برای ویرایش پنجم بازی دی اند دی – قسمت اول

در این مطلب از مجله دی اند دی قراره کتاب ها و منابع اساسی بازی دانجنز اند دراگونز رو بهتون معرفی کنیم.

مطلب چهارم

چطوری برای بازی دی اند دی کاراکتر بسازیم؟

توی این مطلب از مجله دی اند دی قصد داریم قدم به قدم مراحل نوشتن کاراکترشیت یا همون شخصیت نامه رو توضیح بدیم.

مطلب پنجم

انتخاب کلاس در دانجنز اند دراگنز – چه کلاسی رو برای کاراکترم انتخاب کنم؟

قراره توی این مطلب از مجله دی اند دی بهتون توضیح بدیم هر کلاس چیه و چه قابلیتی داره. اینطوری راحت تر کاراکتر می‌سازید.

مطلب ششم

قوانین جادو در D&D – چطوری در دانجنز اند درگونز طلسم اجرا کنیم؟

توی این مطلب از مجله دی اند دی به ماهیت طلسم در دنیای دی اند دی و قوانین اجرای اون ها به وسیله کاراکترشیت می‌پردازیم.

مطلب هفتم

قوانین مبارزه در D&D – برای مبارزه در دانجنز اند دراگنز چه قوانینی وجود داره؟

تو این مطلب از مجله دی اند دی قراره تمام اطلاعاتی رو که برای مبارزه کردن نیاز دارید بهتون بگیم.


مرتبط با این مطلب

دی اند دی مگ | مجله فارسی زبان دی اند دی | Cast Your Wish