کجا میشه دی اند دی بازی کرد؟ - معرفی محل هایی برای بازی دانجنز اند درگنز

توی این مطلب از مجله دی اند دی قراره جا هایی رو معرفی کنیم که می‌تونید برید با دوستاتون دی اند دی بازی کنید.

کجا میشه دی اند دی بازی کرد؟ - معرفی محل هایی برای بازی دانجنز اند درگنز

سلام. ما کست هستیم و از وقتی شروع کردیم به تولید محتوا درباره بازی دی اند دی خیلی سوالا از ما پرسیده شده. پرتکرار ترین سوال هم این بوده: «کجا میشه دی اند دی بازی کرد؟»
خب راستش رو بخوایم بگیم اجتماع بازیکنان دی اند دی توی ایران هنوز به اون صورتی که باید نیست ولی جاهایی وجود داره که میشه دی اند دی بازی کرد و البته جا هایی هم هست که میشه بازیکنای دیگه رو پیدا کرد. ما توی این مطلب سعی‌مون رو کردیم دانجن مستر هایی که از قبل می‌شناختیم و باهاشون بازی کردیم، یا دوستایی که توی این راه پیدا کردیم رو معرفی کنیم. این مطلب جامع نیست ولی برای این که این لیست بهتر بشه، بهمون کمک کنید و اگه دانجن مستر هستید یا بازیکنی هستید که دانجن مستر می‌شناسید، بهمون معرفی کنید تا بتونیم به کمک هم این لیست رو کامل‌تر کنیم.
اینم لیست شبکه های اجتماعی کست هست که می‌تونید ازین طریق باهامون در ارتباط باشید:
اینستاگرام دایرکت بدید.
دیسکورد بهمون پیام بدید.
یوتیوب هم می‌تونید باهامون در ارتباط باشید.

خب بریم سراغ لیست :)

1) آرمان

آرمان از بچگی و نوچوونی وارد منجلاب دانجنز اند درگنز شد و البته که همیشه دانجن مستر بوده. خودمون تجربه بازی باهاش رو هم توی وان شات داشتیم هم کمپین. به تجربه ما آرمان اکثر دنیاهایی که میسازه برای بازی هومبرو هست؛ یعنی خودش داستان رو میسازه معمولا. هم حضوری ران میکنه هم آنلاین. حضوریش هم تو تهرانه بچه ها. بهرحال چه تازه وارد باشید، چه بازیکن حرفه‌ای، آرمان رو پیشنهاد می‌کنیم بهتون :)
تلگرام آرمان برای این که پیام بدید و شرایط رو بپرسید: برای پیام به آرمان اینجا کلیک کنید.

2) Crimson Lotus

Crimson Lotus اسم یه کامیونیتی توی دیسکورد هست که آرمان استارت زده و یه جمع از آدم ها با علاقه مشابه رو دور هم جمع کرده. علت این که داریم توی این مطلب معرفیش می‌کنیم اینه که این اجتماع علاوه بر بخش های جالب و مفرحی که برای ارتباط بازیکنا و دانجن مستر ها داره؛ دو تا چنل برای معرفی کمپین ها و امتیاز دهی به دانجن مستر ها داره. یعنی شما اگه بازیکنی هستید که به دنبال کمپین یا وان شات برای بازی می‌گردید، می‌تونید به این سرور ملحق بشید و پست بذارید و حتی برعکس. اگه دانجن مستری هستید که کمپین یا وان شات برای برگزاری دارید باز می‌تونید بیاید و شرایط و اطلاعات کمپین‌تون رو بنویسید تا علاقه‌مندان سرور ببینن. نکته آخر این که توی این سرور شرایط بازی ها، مثلا این که حضوری اند یا آنلاین و مثلا ظرفیتشون چجوریه نوشته میشه. برای این که به سرور جوین بشید روی این لینک کلیک کنید.

9-where-we-can-play-dnd-crimcon-lotus-discord

3) Eldorian Tales

Eldorian Tales اسم یه تیم با دانجن مستری رامتین هست. خود رامتین از سال 2013 تا الان دانجن مستری می‌کنه و البته به نظر ما واقعا دی ام حرفه‌ای هست. کمپین هایی که این مجموعه برگزار می‌کنه به صورت حضوریه و معمولا ظرفیتشون از 3 تا 6 بازیکن هست. شما می‌تونید خودتون و دوستاتون از طریق شبکه های اجتماعی باهاشون ارتباط بگیرید و علاوه بر شرایط و مقرراتشون، بپرسید که چه سانس هایی رو می‌تونید برید و بازی کنید. برای مشاهده شبکه های اجتماعی Eldorian Tales فیلتر شکنتون رو روشن کنید و روی این لینک کلیک کنید.
راستی این مجموعه توی تولید وسایل و اکسسوری های بازی دی اند دی هم فعالیت داره. پیج اکسسوری هاشون رو ببینید و اگه دوست داشتید سفارش بدید :)

9-where-we-can-play-dnd-EldorianTales

4) DND Nerds

دی اند دی نردز اسم یه گروه بازی با دانجن مستری محمد خسروانی هست. بیاید معرفی خود محمد رو از زبون خودش بشنویم:
«تا حالا پلیر نبودم. از اول دانجن مستر بودم و حدود یک سالی هست که ران می‌کنم. داستان بازی هایی که من دانجن مسترشون هستم، نوشته خودمه؛ یا حتی باس فایت ها تو دنیایی تخیلی فانتزی با تم های مختلف. سر جلسات به موقع بیای مشکلی نداریم باهم :))
دو تا کمپین دارم. الان یکی فانتزی که برای نجات سرزمین erenmor باید تلاش کنید و دومی هم تم ترسناک هست. »
برای این که بیشتر با محمد آشنا بشید و شرایط رو بپرسید؛ این آیدی تلگرامشه: اینجا کلیک کنید.

5) DND Adventure

یه گروه با دانجن مستری NIMA ME هستن. تو محدوده کرج به صورت حضوری بازی ران میکنن. ستینگی که بازی میکنن توی دنیای تالکین هست که اگه ارباب حلقه ها رو دیده باشید میدونید دقیقا داریم راجع به چه دنیایی حرف میزنیم :)
برای این که شرایط بازی رو ازشون بپرسید میتونید به تلگرامشون پیام بدید: روی این لینک کلیک کنید تا وارد تلگرامشون بشید!

6) Nine Tail

Nine Tail با دانجن مستری Foxy حدود یک و نیم ساله که بازی های دی اند دی آنلاین ران میکنه. البته تا اونجایی که باهاشون صحبت کردیم، احتمالا در آینده کمپین های حضوری هم به برنامشون اضافه کنند. می‌تونید از طریق دیسکورد و تلگرام باهاشون در ارتباط باشید و شرایط کمپین رو بپرسید ازشون.
برای پیام دادن به Nine Tail در تلگرام بر روی این لینک کلیک کنید.
برای ارتباط توی دیسکورد هم اسم کاربری Rgfox#9607 رو سرچ کنید.

9-where-we-can-play-dnd-Ninetail

7) Pimax

توی این راهی که شروع کردیم، با یه دانجن مستر دیگه به اسم پیمکس آشنا شدیم و فهمیدیم که تخصصش آشنا کردن پلیر های آماتور با دی اند دی هست. پیمکس توی تهران حضوری دی اند دی ران میکنه. متن زیر یه معرفی ساده از زبان خود پیمکس هست:
"به نام خدا :)) من پیمکس ام. بیشتر تو گروه ها نفوذ می‌کنم تا دی اند دی رو اونجا بنا کنم. 4 ساله که بازی می‌کنم و البته که از نقش گیم مستر بودن بیشتر خوشم میاد. گروه شات، تکیو ورولف، بابی گیمز و رام اکو از جمله گروه هایی هستن که براشون دانجن مستری کردم. به شخصه حضوری رو به آنلاین خیلی ترجیح میدم.‌"
اگه دوست دارید با پیمکس ارتباط بگیرید و ازش شرایط بازی رو بپرسید؛ به آیدی تلگرامش پیام بدید: @Amirali_pimax

where-we-can-play-dnd-AmiraliPimax

8) Chaotic Order

یه تیم با دانجن مستری امیرعلی هست که البته بچه ها هازاما صداش میزنن. امیرعلی حدود سه ساله که دی امی می‌کنه. این تیم بیشتر اوقات بازی رو آنلاین ران می‌کنه ولی امکان حضوری برگزار کردن هم بعضا وجود داره.
اگه دوست دارید سبک بازی هاشون رو ببینید، فیلترشکنتون رو روشن کنید و روی این لینک کلیک کنید تا وارد یوتیوبشون بشید.
اگه هم دوست دارید از شرایط بازی باخبر بشید به آیدی HazamA#7032 توی دیسکورد پیام بدید.
راستی این گروه توییچ هم دارن. اگه خواستید روی این لینک کلیک کنید تا وارد توییچChaotic Order بشید.
اینستاگرامشون هم _.chaotic.order._ هست.

where-we-can-play-dnd-chaotic-order

9) گیم مستر شما Edd

با اد توی یوتیوب آشنا شدیم و فهمیدیم خودش کانال یوتیوب هم داره و البته که راجع به مسائل جالبی هم تو دنیای دی اند دی صحبت می‌کنه. دوست داشتید کانالش رو ببینید روی این لینک کلیک کنید. در ادامه دوست داریم Edd به زبون خودش، خودش و کاری که میکنه رو معرفی کنه:
"من Edd هستم 31 ساله. از دبیرستان با بازی harp با ttrpg آشنا شدم ولی هیچ وقت دی ام مناسب خودم رو پیدا نکردم برای همین 1 سال پیش خودم دی امی رو شروع کردم و تازه فهمیدم که دی ام بودن بیشتر به من می خوره تا پلیر بودن. چون رول پلی زیاد می‌کنم در مجموع فکر می‌کنم که حضوری بهتره برای من ولی مخالف آنلاین هم نیستم."
اگه دوست دارید شرایط بازی رو از Edd بپرسید به آیدی تلگرامش به آدرس @eddo_sensei پیام بدید. همینطور می‌تونید عضو کانال تلگرامش هم بشید: @Ednd5e

where-we-can-play-dnd-Edd

خب قطعا زوده برای تموم شدن مطلب. این لیستی بود که ما تا اینجا تونستیم تدوین کنیم. شاید به کنایه بگید خسته نباشید و انتظار بیشتری از ما داشتید؛ خودمونم انتظار بیشتری داشتیم. حالا شما هم اگه دانجن مستر هستید یا کسی رو می‌شناسید که دی ام هست، خوشحال می‌شیم بهمون معرفی کنید تا این مطلب رو به روز رسانی کنیم. راه های ارتباطی رو هم همون اول مطلب گفتیم. باز اگه سوالی داشتید یا مطلب دیگه‌ای بود که می‌خواستید با ما در میون بذارید، می‌تونید بیاید دیسکورد کست تا باهم در ارتباط باشیم :)


مرتبط با این مطلب

دی اند دی مگ | مجله فارسی زبان دی اند دی | Cast Your Wish